Historia zmian : Podpis elektroniczny przy składaniu podań
Data utworzenia: 2008-05-30 09:34:05
Użytkownik: Marcin Tarasiuk
Każdy ma możliwość złożenia podania w formie dokumentu elektronicznego.
Podanie powinno spełniać wymagania określone w przepisach prawnych, a mianowicie powinno być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, przy zachowaniu zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym oraz powinno zawierać dane w ustalonym formacie, zawarte we wzorze podania określonym w odrębnych przepisach, jeżeli te przepisy nakazują wnoszenie podań według określonego wzoru.
Jednakże obywatel korzystając z usług administracji publicznej za pośrednictwem ePUAP będzie miał możliwość składania dokumentów w postaci elektronicznej nie mających charakteru podania w rozumieniu kpa, a w związku z tym obowiązek posiadania podpisu elektronicznego w takich wypadkach może być wyłączony.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. 1960 r. Nr 30, poz. 168 z późn. zm.)
Powrót