Historia zmian : Kompetencje i zadania Sekretarza, Kierownika Referatu Organizacyjnego
§24
Kompetencje i zadania Sekretarza, Kierownika Referatu Organizacyjnego:
• zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu
• kierowanie pracą Referatu Organizacyjnego,
• wykonywanie zadań powierzonych przez wójta,
• nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie oraz systematyczne wdrażanie optymalnych
zasad organizacji i stosowanie nowoczesnych technik pracy,
• opracowanie projektów regulaminu organizacyjnego, statutu gminy, statutów sołectw
oraz przedkładanie Wójtowi projektów zmian tych aktów,
• opracowywanie projektów zakresów czynności dla kierowników referatów oraz
pracowników referatu organizacyjnego,
• prowadzenie spraw związanych ze szkoleniami i doskonaleniem zawodowym
pracowników Urzędu,
• organizacja i nadzór nad zatrudnieniem bezrobotnych w ramach robót publicznych i prac
interwencyjnych, organizacja i prowadzenie stażów absolwenckich, praktyk studenckich i
uczniowskich,
• wydawanie decyzji administracyjnych w imieniu Wójta na podstawie jego upoważnienia.
• współpraca z Radą Gminy w zakresie swojego działania.
• kontrolę planowania kosztów utrzymania urzędu i rozliczania z wydatków poniesionych
na ten cel z budżetu gminy,
• nadzór nad zgodnym z prawem i zasadami współżycia społecznego, załatwianiem spraw
obywateli,
• bezpośredni nadzór nad prowadzeniem spraw kadrowych i osobowych pracowników
Urzędu,
• prowadzenie książki kontroli urzędu i kompletowanie protokołów i wystąpień
pokontrolnych kontroli zewnętrznych prowadzonych w Urzędzie,
• nadzór nad prawidłową eksploatacją samochodu służbowego.
• przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawnienia pracy Urzędu,
• koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków
trwałych,
• koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami i spisami,
• prowadzenie archiwum zakładowego,
• wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Wójta.
• dbałość o poprawność formalno - prawną przygotowanych spraw i decyzji,
• przestrzeganie tajemnicy służbowej i państwowej,
• przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony danych osobowych,
nadzór nad przygotowywaniem zarządzeń Wójta,
organizacja wyborów i referendum,
koordynacja prac poszczególnych stanowisk w przygotowaniu materiałów na posiedzenia
sesji Rady Gminy i jej Komisji,
koordynacja zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej, w
szczególności umieszczenia informacji na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji
Publicznej,
Powrót