letter small letter normal letter big

Lista Usługodawców PPWOW


plik do pobrania - pełna treść wykazu

Informacja o publikacji dokumentu
Ostatnio modyfikował: Marcin Tarasiuk
Data ostatniej modyfikacji: 2010-11-17 12:53:38
Opublikował: Marcin Tarasiuk
Data publikacji: 2010-11-17 12:53:38
Odsłon: 3752
Dziennik zmian

Ogłoszenie o przetargu ustnym nieograniczonym

Ogłoszenie o przetargu ustnym nieograniczonym dotyczącym wydzierżawienia gruntu położonego w miejscowości Gotówka. Załącznik zawiera pełną treść ogłoszenia o przetargu odbywającym się w dniu 17.12.2010 r.

pełna treść - plik do pobrania

Informacja o publikacji dokumentu
Ostatnio modyfikował: Marcin Tarasiuk
Data ostatniej modyfikacji: 2010-11-17 12:46:10
Opublikował: Marcin Tarasiuk
Data publikacji: 2010-11-17 12:46:10
Odsłon: 3757
Dziennik zmian

Ogłoszenie o zamówieniu - Przewóz uczniów do Zespołu Szkół w Rudzie-Hucie oraz filii w Rudzie

Ruda-Huta: Przewóz uczniów do Zespołu Szkół w Rudzie-Hucie oraz filii w Rudzie
Numer ogłoszenia: 257900 - 2010; data zamieszczenia: 19.08.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Ruda-Huta , ul. Niepodległości 44, 22-110 Ruda-Huta, woj. lubelskie, tel. 082 5686033, faks 082 5686033.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: ruda-huta.home.pl , http://www1.bip.mbnet.pl/ugruda-huta

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przewóz uczniów do Zespołu Szkół w Rudzie-Hucie oraz filii w Rudzie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przewóz uczniów do Zespołu Szkół w Rudzie-Hucie oraz filii w Rudzie w roku szkolnym 2010/2011 na następujących trasach: Ruda-Huta - Ruda - Iłowa do 10 km Ruda-Huta - Poczekajka - Leśniczówka do 10 km Ruda-Huta - Rudka do 10 km Ruda-Huta - Marysin do 10 km Ruda-Huta - Hniszów powyżej 10 km Ruda-Huta - Gotówka powyżej 10 km Ruda-Huta - Karolinów - Gdola do 10 km Ruda-Huta - Jazików - Hniszów-Kolonia - Żalin do 10 km Ruda-Huta - Zarudnia do 10 km Ruda-Huta - Dobryłów powyżej 10 km Ruda - Iłowa do 10 km Na w/w trasach ma być dowożonych 276 uczniów, w tym na trasach do 10 km - 254 uczniów a na trasach powyżej 10 km - 22 uczniów. Codziennie na każdej z tras przewoźnik musi wykonać trzy kursy, w tym jeden kurs przed południem i dwa kursy po południu. Wiąże się to z godzinami rozpoczęcia i zakoczenia zajęć szkolnych..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 60.11.20.00-6.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 22.06.2011.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

Oświadczenie oferenta o spełnianiu warunków udziału na podstawie art. 44 pzp.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: ruda-huta.home.pl , http://www1.bip.mbnet.pl/ugruda-huta
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Ruda-Huta ul. Niepodległości 44 22-110 Ruda-Huta.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 27.08.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Ruda-Huta ul. Niepodległości 44 22-110 Ruda-Huta.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

pełna treść SIWZ- plik do pobrania

plik do pobrania - zał_nr1_oferta.pdf

plik do pobrania - zał_nr2_wykaz_usług.pdf

plik do pobrania - zał_nr3_wykaz_osób.pdf

plik do pobrania - zał_nr4_wykaz_sprzętu.pdf

plik do pobrania - zał_nr5_spełnianie_warunków.pdf

plik do pobrania - zał_nr6_brak_podstaw_do_wykluczenia.pdf

plik do pobrania - zał_nr7_harmonogram_przewozów.pdf

załącznik został zaktualizowany dnia 23.08.2010 r., w zakresie zmian numeracji tras i kursów

plik do pobrania - zał_nr8_wzór_umowy.pdf

plik do pobrania - rozstrzygnięcie_przetargu_dowóz_2010.pdf

plik do pobrania - rozstrzygnięcie_przetargu_dowóz_2010.pdf

Informacja o publikacji dokumentu
Ostatnio modyfikował: Marcin Tarasiuk
Data ostatniej modyfikacji: 2010-08-19 16:44:03
Opublikował: Marcin Tarasiuk
Data publikacji: 2010-08-19 16:44:03
Odsłon: 3722
Dziennik zmian

Odwołanie - procedura przetargowa na "Zaprojektowanie, dostawa i montaż indywidualnych zestawów płaskich kolektorów słonecznych dla mieszkańców gospodarstw domowych..."

plik do pobrania - Odwołanie_10_08_2010.pdf

Informacja o publikacji dokumentu
Ostatnio modyfikował: Marcin Tarasiuk
Data ostatniej modyfikacji: 2010-08-11 12:43:35
Opublikował: Marcin Tarasiuk
Data publikacji: 2010-08-11 12:43:35
Odsłon: 3776
Dziennik zmian

Rozstrzygnięcie postępowania przetargowego - Zaprojektowanie, dostawa i montaż indywidualnych zestawów płaskich kolektorów słonecznych..."

Na podstawie art. 92 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.- Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010r., Nr 113, poz. 759) - uprzejmie informuję, że:                                   

 

I.       w wyniku przeprowadzonego postępowania  przetargowego Centrum Techniki Grzewczej i Sanitarnej „NOVUM” Stanisław Markiewicz, ul. Wyszyńskiego 2, 38-400 Krosno /oferta nr 2/ wybrane zostało na wykonawcę zamówienia „Zaprojektowanie, dostawa   i montaż indywidualnych zestawów płaskich kolektorów słonecznych dla mieszkańców gospodarstw domowych i użytkowników budynków podległych gminie Ruda-Huta w ramach programu: „Ochrona walorów środowiskowych Gminy Ruda-Huta poprzez zmniejszenie emisji szkodliwych związków do atmosfery”za cenę brutto: 4.747.000,00. Wybrana oferta uznana została za najkorzystniejszą  i otrzymała punktację łączną 100,00 punktów.

 

Pozostałe oferty otrzymały następujące oceny:                                                                        - ENVIROTECH Sp. z o.o.,  ul. Jana Kochanowskiego 7, 60-845 Poznań, –  99,35pkt

   /oferta nr 1/,

         - ECO-THERM Sp. z o.o.,  ul. Jana Pawła II  177/179, 99-400 Łowicz –  99,10pkt

           /oferta nr 6/     

              

                                            

II.  Jednocześnie na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r          Prawo zamówień publicznych /tj. Dz. U. Nr 113, poz. 759 z 2010 r. ./ - Wójt Gminy                  Ruda-Huta jako Zamawiający w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego, którego przedmiotem jest  „Zaprojektowanie, dostawa i montaż indywidualnych zestawów płaskich kolektorów słonecznych dla mieszkańców gospodarstw domowych i użytkowników budynków podległych gminie Ruda-Huta w ramach programu: „Ochrona walorów środowiskowych Gminy Ruda-Huta poprzez zmniejszenie emisji szkodliwych związków do atmosfery”

 

1/ odrzuca oferty Wykonawców:

   -  Konsorcjum firm: „SOLVER” Sp. z o.o. i PGB Polterm Sp. z o.o. („SOLVER”             

      Sp. z o.o., ul. Zagórska 167, 42-600 Tarnowskie Góry /oferta nr 3/

   -  Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe RAPID Sp. z o.o., ul. Prosta 7,

      21-500 Biała Podlaska /oferta nr 4/

   -  Skorut Import-Eksport Sp. z o.o., ul. Wybickiego 71, 32-400 Myślenice /oferta nr 5/

z przedmiotowego postępowania ponieważ treść złożonych ofert nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

                                                          U z a s a d n i e n i e

              

           Zamawiający zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia  i Programem Funkcjonalno-Użytkowym (punkt V.1.a) wymagał aby kolektor charakteryzował się budową i parametrami nie gorszmi niż:

  • sprawność optyczna: 0 = 80,8%
  • współczynnik absorpcji ciepła: 95%;
  • współczynnik emisji: 5%;
  • liniowy współczynnik przenikania ciepła a1: 3,84 W/(m2*K);
  • kwadratowy współczynnik przenikania ciepła a2: 0,0036 W/(m2*K2);
  • pokrycie szklane: szkło solarne;
  • ze względu na konstrukcje poszczególnych dachów waga pojedynczego kolektora nie może być większa niż 39 kg
  • ciśnienie robocze: 6 bar
  • obudowa: tworzywo sztuczne ABS zapewniająca odporność na promienie UV z co najmniej 10 letnią gwarancją producenta;
  • powierzchnia absorbera: min. 1,84 m2;
  • układ hydrauliczny absorbera - harfa pojedyncza. Minimalna liczba rur absorbera - 10.

 

       Wymienione parametry należy potwierdzić dołączając do oferty sprawozdanie z badań wg normy PN EN 12975-1,2:2007 wydane przez niezależną jednostkę badawczą. Sprawozdanie musi zawierać wyniki wszystkich wymienionych parametrów.

 

Niżej wymienieni Wykonawcy zaoferowali kolektory nie spełniające następujących parametrów;

 

oferta nr 3 - Konsorcjum firm: „SOLVER” Sp. z o.o. i PGB Polterm Sp. z o.o. („SOLVER”  Sp. z o.o., ul. Zagórska 167, 42-600 Tarnowskie Góry)

 

           Zamawiający w toku badania i oceny ofert stwierdził, że treść oferty nr 3 nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia – programu funkcjonalno-użytkowego pkt V.1.a. tj., że oferowane kolektory słoneczne nie spełniają postawionych przez niego wymagań określonych w SIWZ i PFU potwierdzonych dodatkowo odpowiedziami na zadawane przez wykonawców pytania.

Niezgodności wobec PFU – punkt V.1.a.:

  1. kwadratowy współczynnik przenikania ciepła a2: 0,018 W/(m2*K2);

zamiast:     

            kwadratowy współczynnik przenikania ciepła a2: 0,0036 W/(m2*K2); 

       2.  obudowa: aluminium

            zamiast:

           obudowa: tworzywo sztuczne ABS zapewniająca odporność na promienie UV z co

            najmniej 10 letnią gwarancją producenta;       

      3   układ hydrauliczny absorbera – harfa podwójna

           zamiast;

           układ hydrauliczny absorbera – harfa pojedyncza

    Mając powyższe na uwadze oferta złożona przez w/w Wykonawcę podlega   odrzuceniu na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy.

 

oferta nr 4 -  Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowo-Usługowe RAPID Sp. z o.o.,                ul. Prosta 7,  21-500 Biała Podlaska

 

       Zamawiający w toku badania i oceny ofert stwierdził, że treść oferty nr 4 nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia – programu funkcjonalno-użytkowego pkt V.1.a. tj., że oferowane kolektory słoneczne nie spełniają postawionych przez niego wymagań określonych w SIWZ i PFU potwierdzonych dodatkowo odpowiedziami na zadawane przez wykonawców pytania.

Niezgodności wobec PFU – punkt V.1.a.:

       1.  kwadratowy współczynnik przenikania ciepła a2: 0,0156 W/(m2*K2);

zamiast:    

            kwadratowy współczynnik przenikania ciepła a2: 0,0036 W/(m2*K2); 

       2.  obudowa: aluminium

            zamiast:

           obudowa: tworzywo sztuczne ABS zapewniająca odporność na promienie UV z co

            najmniej 10 letnią gwarancją producenta;       

      3   układ hydrauliczny absorbera – brak danych

           zamiast:

           układ hydrauliczny absorbera – harfa pojedyncza

      4.  liczba rur absorbera – brak danych

           zamiast:

           liczba rur absorbera  >=10

      5.  brak danych dotyczących pokrycia absorbera

           zamiast:

           wysoko selektywne pokrycie absorbera np. BlueTecEtaPlus; Tinox lub równoważne

    Mając powyższe na uwadze oferta złożona przez w/w Wykonawcę podlega   odrzuceniu na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy.

 

Oferta nr 5 -  Skorut Import-Eksport Sp. z o.o., ul. Wybickiego 71, 32-400 Myślenice

 

           Zamawiający w toku badania i oceny ofert stwierdził, że treść oferty nr 5 nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia – programu funkcjonalno-użytkowego pkt V.1.a. tj., że oferowane kolektory słoneczne nie spełniają postawionych przez niego wymagań określonych w SIWZ i PFU potwierdzonych dodatkowo odpowiedziami na zadawane przez wykonawców pytania.

Niezgodności wobec PFU – punkt V.1.a.:

       1.  kwadratowy współczynnik przenikania ciepła a2: 0,0146 W/(m2*K2);

zamiast:    

            kwadratowy współczynnik przenikania ciepła a2: 0,0036 W/(m2*K2); 

       2.  obudowa: aluminium

            zamiast:

           obudowa: tworzywo sztuczne ABS zapewniająca odporność na promienie UV z co

            najmniej 10 letnią gwarancją producenta;       

      3   układ hydrauliczny absorbera – meandra

           zamiast:

           układ hydrauliczny absorbera – harfa pojedyncza

      4.  ciśnienie robocze – 3,2 bar

          zamiast:

          ciśnienie robocze: 6 bar

      5. waga pojedynczego kolektora - 44kg

          zamiast:

          waga pojedynczego kolektora maks.- 39kg.

    Mając powyższe na uwadze oferta złożona przez w/w Wykonawcę podlega   odrzuceniu na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 2 ustawy.

 

III.      Zamawiający informuje, że umowa w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt. 2 ustawy prawo zamówień publicznych może zostać zawarta w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty.

plik do pobrania - pełna treść ogłoszenia

Informacja o publikacji dokumentu
Ostatnio modyfikował: Marcin Tarasiuk
Data ostatniej modyfikacji: 2010-08-05 09:41:00
Opublikował: Marcin Tarasiuk
Data publikacji: 2010-08-05 09:41:00
Odsłon: 3803
Dziennik zmian

Ogłoszenie o zamówieniu - Zaprojektowanie, dostawa i montaż indywidualnych zestawów płaskich kolektorów słonecznych dla mieszkańców gospodarstw domowych...

Ruda-Huta: Zaprojektowanie, dostawa i montaż indywidualnych zestawów płaskich kolektorów słonecznych dla mieszkańców gospodarstw domowych i użytkowników budynków podległych gminie Ruda-Huta w ramach programu :Ochrona walorów środowiskowych Gminy Ruda-Huta poprzez zmniejszenie emisji szkodliwych związków do atmosfery.
Numer ogłoszenia: 176529 - 2010; data zamieszczenia: 05.07.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Ruda-Huta , ul. Niepodległości 44, 22-110 Ruda-Huta, woj. lubelskie, tel. 082 5686033, faks 082 5686033.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.ruda-huta.home.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaprojektowanie, dostawa i montaż indywidualnych zestawów płaskich kolektorów słonecznych dla mieszkańców gospodarstw domowych i użytkowników budynków podległych gminie Ruda-Huta w ramach programu :Ochrona walorów środowiskowych Gminy Ruda-Huta poprzez zmniejszenie emisji szkodliwych związków do atmosfery..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zaprojektowanie, dostawa i montaż indywidualnych zestawów płaskich kolektorów słonecznych dla mieszkańców gospodarstw domowych i użytkowników budynków podległych gminie Ruda-Huta. Zamówienie obejmuje 500szt. zestawów solarnych, łączna ilość kolektorów 1287szt., minimalna łączna powierzchnia absorbera zainstalowanych kolektorów słonecznych 2368,08m2 /nie większa niż 5%/.Stosownie do indywidualnych uwarunkowań budynków w skład każdej instalacji do podgrzewu ciepłęj wody użytkowej powinny znaleźć się następujące elementy: kolektor słoneczny, zestaw przyłączeniowy kolektorów słonecznych z odpowietrzników, zbiornik solarny c.w.u., grupa pompowa, naczynie przeponowe, sterownik solarny z czujnikami, płyn solarny, chwyty uniwersalne, grzałka elektryczna..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.33.00.00-9, 45.11.12.00-0, 45.30.00.00-0, 45.33.10.00-6, 09.33.11.00-9, 71.22.00.00-6, 71.32.00.00-7.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 140.000,00zł /sto czterdzieści tysięcy złotych/. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu, poręczeniach bankowych lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej /poręczenie kasy jest poręczeniem pieniężnym/, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Wadium w pieniądzu należy wnieść na konto nr 02 8192 0002 2001 0020 0035 0002 BS Sawin O/Ruda-Huta.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1. Ocena spełniania wg formuły spełnia - spełnia

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykazanie, że wykonawca w okresie ostatnich 5 lat przed wszczęciem postępowania , a jeżeli okres działalności jest krótszy, w tym okresie wykonał co najmniej 3 zadania /zamówienia, umowy, kontrakty/ obejmujące roboty budowlabo-instalacyjne na kwotę minimum 1,0mln zł każde orazmontaż kolektorów słonecznych o sumarycznej powierzchni minimum 900m2. Ocena spełniania wg formuły spełnia - spełnia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Ocena spełniania wg formuły spełnia - spełnia

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni ten warunek wykazując, że dysponuje co najmniej 1 osobą, która pełnić będzie funkcję kierownika budowy posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej i należącej do stosownej izby samorządu zawodowego.Ocena spełniania wg formuły spełnia - spełnia

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca udokumentuje,że dysponuje własnymi środkami finansowymi lub zdolnością kredytową w wysokości nie mniejszej niż 1.000 000,00zł.Ocena spełniania wg formuły spełnia - spełnia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • koncesję, zezwolenie lub licencję
    • wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia


III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w przypadku gdyby w trakcie wykonywania robót wystąpiły okoliczności, których w żaden sposób nie dało się przewidzieć. O wystąpieniu takiej sytuacji Wykonawca natychmiast informuje Inspektora Nadzoru i Zamawiającego. Wykonanie znacznej ilości robót dodatkowych lub zamiennych , zmiana technologii montażu wynikła z tych okoliczności może być podstawą do zmiany terminu wykonania lub wynagrodzenia.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http:/www1.bip.mbnet.pl//ugruda-huta
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Ruda-Huta ul. Niepodległości 44 22-110 Ruda-Huta.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.07.2010 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Ruda-Huta ul. Niepodległości 44 22-110 Ruda-Huta.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje d

plik do pobrania - PFU Ruda - Huta.doc

plik do pobrania - Symulacja 1 PFU.pdf

plik do pobrania - Symulacja 2 PFU.pdf

plik do pobrania - Symulacja 3 PFU.pdf

plik do pobrania - Symulacja 4 PFU.pdf

plik do pobrania - Symulacja 5 PFU.pdf

plik do pobrania - Symulacja 6 PFU.pdf

plik do pobrania - Symulacja 7 PFU.pdf

plik do pobrania - SIWZ - Ruda - Huta.doc

pełna treść - plik do pobrania

plik do pobrania - Zapytanie wraz z odpowiedzią_2.doc

plik do pobrania - zapytania i odpowiedzi15_07_2010.doc

plik do pobrania - kolektory_ogłoszenie_o_zmianie_ogłoszenia.pdf

plik do pobrania - zapytania i odpowiedzi_16_07_10.doc

Informacja o publikacji dokumentu
Ostatnio modyfikował: Marcin Tarasiuk
Data ostatniej modyfikacji: 2010-07-05 15:08:00
Opublikował: Marcin Tarasiuk
Data publikacji: 2010-07-05 15:08:00
Odsłon: 3767
Dziennik zmian

Rozstrzygnięcie postępowania przetargowego

Informujemy, że w wyniku przeprowadzonego postępowania przetargowego firma Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Sp. z o. o., ul.Podgórze 2, 22-100 Chełm wybrane zostało na wykonawcę zamówienia "Przebudowa drogi gminnej nr 104915L w istniejącym pasie drogowym łączącej dwie drogi powiatowe o nr: 1826L Leśniczówka-Karolinów-Hniszów i 1822L Sajczyce - Ruda-Huta - Żalin - Świerże" za kwotę brutto: 360 306,26.
Wybrana oferta jako jedyna wpłynęła do przetargu i uznana została za ważną, otrzymała punktację łączną 300,00 punktów
Informacja o publikacji dokumentu
Ostatnio modyfikował: Marcin Tarasiuk
Data ostatniej modyfikacji: 2010-06-09 19:20:14
Opublikował: Marcin Tarasiuk
Data publikacji: 2010-06-09 19:20:14
Odsłon: 3753
Dziennik zmian

Ogłoszenie o zamówieniu roboty budowlane

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
roboty budowlane

Ruda-Huta: Przebudowa drogi gminnej nr 104915L w istniejącym pasie drogowym łączącej dwie drogi powiatowe o nr: 1826L Leśniczówka - Karolinów - Hniszów i 1822L Sajczyce -Ruda-Huta -Żalin – Świerże
Numer ogłoszenia: 134166 - 2010; data zamieszczenia: 18.05.2010
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

pełna treść ogłoszenia wraz z SIWZ oraz SST w załącznikach formatu pdf

pełna treść - plik do pobrania

plik do pobrania - załącznik do ogłoszenia 18_05_2010.pdf

pełna treść - plik do pobrania

pełna treść - plik do pobrania

Informacja o publikacji dokumentu
Ostatnio modyfikował: Marcin Tarasiuk
Data ostatniej modyfikacji: 2010-05-18 14:04:04
Opublikował: Marcin Tarasiuk
Data publikacji: 2010-05-18 14:04:04
Odsłon: 3739
Dziennik zmian

Ogłoszenie o rozstrzygnięciu przetargu

Na podstawie art. 92 ust. 1 i 4 ustawy  z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych /Dz. U. z 2007r., Nr 223,poz. 1655 z późn. zm./,uprzejmie informuję, że w wyniku przeprowadzonego postępowania  przetargowego Przedsiębiorstwo „TECHNOBUD” Sp. z o.o.,   ul. Ceramiczna 34, 22-100 Chełm wybrane zostało na wykonawcę  zamówienia „Budowa sieci wodociągowej z przyłączami w miejscowościach Żalin, Żalin-Kolonia, Marysin, Hniszów, Leśniczówka” za  kwotę brutto: 2.159.464,83zł.

          Oferta uznana została za ważną  i otrzymała punktację łączną 300,00 punktów. 
          
Pozostałe oferty otrzymały następujące oceny:
1.Przedsiębiorstwo Wielobranżowe „MELIX” Sp. z o.o., 22-100 Chełm, ul. Bieławin 4 – 298,53 pkt,
2.„PERFEKT” Sp. z o.o., 22-100 Chełm, ul. Lwowska 105 – 214,71 pkt.

Termin podpisania umowy na realizację zamówienia  zgodnie z art. 94 ust.1 pkt 2 tj. po upływie 5 dni od dnia przekazania informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty w sposób określony w art. 27 ust. 2.

pełna treść ogłoszenia - plik do pobrania

Informacja o publikacji dokumentu
Ostatnio modyfikował: Marcin Tarasiuk
Data ostatniej modyfikacji: 2010-04-01 13:27:55
Opublikował: Marcin Tarasiuk
Data publikacji: 2010-04-01 13:27:55
Odsłon: 3732
Dziennik zmian

OGŁOSZENIE o zamówieniu publicznym - Budowa sieci wodociągowej z przyłączami w miejscowościach Żalin, Żalin-Kolonia, Marysin, Hniszów, Leśniczówka

OGŁOSZENIE
o zamówieniu publicznym

1.    INFORMACJE OGÓLNE

1.1. Nazwa i adres Zamawiającego
Nazwa Zamawiającego:    Gmina Ruda-Huta
REGON:    110198037
NIP:     563-21-61-800
Adres:    ul. Niepodległości 44, 22-110 Ruda-Huta
Godziny urzędowania:    od poniedziałku do piątku, w godzinach 7.00 – 15.00
 
1.2. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie SIWZ
       Strona internetowa:    http://www.1.bip.mbnet.pl/ugruda-huta

1.3.Rodzaj zamawiającego – administracja samorządowa
 
2.    OKREŚLENIE TRYBU ZAMÓWIENIA
Postępowanie o udzielanie zamówienia publicznego na  Budowa sieci wodociągowej z przyłączami w miejscowościach Żalin, Żalin-Kolonia, Marysin, Hniszów, Leśniczówka prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego, na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ( Dz. U  z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą oraz aktów wykonawczych do ustawy.

pełna treść ogłoszenia - plik do pobrania

pełna treść - plik do pobrania

pełna treść - plik do pobrania

kosztorys

kosztorys

kosztorys

kosztorys

kosztorys

kosztorys

pełna treść - plik do pobrania

plik do pobrania - mapy_lokalizacyjne_schematy_projekty_wodociąg_09_03_2010.pdf

Informacja o publikacji dokumentu
Ostatnio modyfikował: Marcin Tarasiuk
Data ostatniej modyfikacji: 2010-03-09 11:17:26
Opublikował: Marcin Tarasiuk
Data publikacji: 2010-03-09 11:17:26
Odsłon: 3734
Dziennik zmian