letter small letter normal letter big

Historia zmian : Kompetencje i zadania Wójta Gminy Ruda-Huta /Wyciąg z regulaminu organizacyjnego/

Data utworzenia:  2005-11-16 09:50:17   Użytkownik:  Marcin Tarasiuk

Untitled Document

Rozdział IV

Podział zadań i kompetencji

§22 Kompetencje i zadania Wójta:

• kierowanie bieżącymi sprawami Gminy,

• reprezentowanie Urzędu na zewnątrz i promocja Gminy,

• realizacja zadań kierownika zakładu pracy w rozumieniu przepisów prawa pracy,

• realizacja uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu oraz
kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

• powierzenie prowadzenia spraw Gminy w swoim imieniu Zastępcy oraz Sekretarzowi na
zasadzie pisemnego upoważnienia.

• sprawowanie funkcji szefa obrony cywilnej Gminy.

• sprawowanie funkcji szefa Urzędu Stanu Cywilnego.

• podpisywanie polecenia wyjazdu służbowego.

• wydawanie przepisów porządkowych w przypadkach nie cierpiących zwłoki w formie
zarządzenia.

• zapewnianie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz
jego pracowników,

• okresowe zwoływanie - nie rzadziej jednak, niż raz na dwa tygodnie - narad z udziałem
kierowników poszczególnych jednostek organizacyjnych w celu uzgadniania ich
współdziałania i realizacji zadań,

• koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu oraz organizowanie ich
współpracy,

• rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi w
szczególności dotyczącymi podziału zadań,

• czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu,

• przyjmowanie oświadczeń woli spadkodawcy,

• przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym od Przewodniczącego Rady Gminy oraz
pracowników samorządowych upoważnionych przez Wójta do wydawania w jego imieniu
decyzji administracyjnych,

• ogólny nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności
kancelaryjnych,

• nadzór nad realizacją uchwał i wniosków Rady.

• pozyskiwanie środków finansowych z różnych źródeł na realizację zadań gminnych.

• wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej oraz
upoważnianie pracowników Urzędu do wydawania decyzji w swoim imieniu,

• wykonywanie innych zadań określonych dla Wójta przez przepisy prawa i Regulamin oraz uchwały Rady Gminy.



Powrót