letter small letter normal letter big

Historia zmian : Kompetencje i zadania Wójta Gminy Ruda-Huta /Wyciąg z regulaminu organizacyjnego/

Data utworzenia:  2005-11-16 09:46:27   Użytkownik:  Marcin Tarasiuk

Untitled Document

Rozdział IV

Podział zadań i kompetencji

§22 Kompetencje i zadania Wójta:

•  kierowanie bieżącymi sprawami Gminy,

•  reprezentowanie Urzędu na zewnątrz i promocja Gminy,

•  realizacja zadań kierownika zakładu pracy w rozumieniu przepisów prawa pracy,

•  realizacja uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu oraz
kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

•  powierzenie prowadzenia spraw Gminy w swoim imieniu Zastępcy oraz Sekretarzowi na
zasadzie pisemnego upoważnienia.

•  sprawowanie funkcji szefa obrony cywilnej Gminy.

•  sprawowanie funkcji szefa Urzędu Stanu Cywilnego.

•  podpisywanie polecenia wyjazdu służbowego.

•  wydawanie przepisów porządkowych w przypadkach nie cierpiących zwłoki w formie
zarządzenia.

•  zapewnianie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz
jego pracowników,

•  okresowe zwoływanie - nie rzadziej jednak, niż raz na dwa tygodnie - narad z udziałem
kierowników poszczególnych jednostek organizacyjnych w celu uzgadniania ich
współdziałania i realizacji zadań,

•  koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu oraz organizowanie ich
współpracy,

•  rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi w
szczególności dotyczącymi podziału zadań,

•  czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu,

•  przyjmowanie oświadczeń woli spadkodawcy,

•  przyjmowanie oświadczeń o stanie majątkowym od Przewodniczącego Rady Gminy oraz
pracowników samorządowych upoważnionych przez Wójta do wydawania w jego imieniu
decyzji administracyjnych,

•  ogólny nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności
kancelaryjnych,

•  nadzór nad realizacją uchwał i wniosków Rady.

•  pozyskiwanie środków finansowych z różnych źródeł na realizację zadań gminnych.

•  wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej oraz
upoważnianie pracowników Urzędu do wydawania decyzji w swoim imieniu,

•  wykonywanie innych zadań określonych dla Wójta przez przepisy prawa i Regulamin
oraz uchwały Rady Gminy.



Powrót