1. Do zadań Sekretarza należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu, a szczególności:
1) pełnienie funkcji kierownika Urzędu w przypadku nieobecności Wójta i jego Zastępcy,
2) kierowanie pracą Referatu Organizacyjnego,
3) nadzór nad organizacją pracy Urzędu i przedkładanie Wójtowi propozycji dotyczących usprawniania jego pracy,
4) opracowywanie projektów regulaminu organizacyjnego, statutu Gminy, statutów sołectw
i projektów zmian tych aktów,
5) nadzór nad opracowywaniem materiałów wnoszonych pod obrady Rady,
6) dbałość o poprawność formalno – prawną przygotowywanych decyzji i zarządzeń Wójta,
7) prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek
organizacyjnych,
8) opracowywanie projektów zakresów czynności dla kierowników referatów i innych osób bezpośrednio podległych wójtowi,
9) prowadzenie spraw związanych ze szkoleniami i doskonaleniem zawodowym pracowników Urzędu,
10) koordynacja zadań związanych z oceną kwalifikacyjną pracowników samorządowych.
11) organizacja miejsc pracy i nadzór nad zatrudnieniem bezrobotnych w ramach robót publicznych, prac interwencyjnych, organizacja i prowadzenie stażów absolwenckich, praktyk studenckich
i uczniowskich,
12) realizacja spraw związanych utrzymaniem Urzędu i zakupem środków trwałych,
13) prowadzenie kontroli wewnętrznych,
14) organizacja i koordynacja realizacji zadań związanych z przeprowadzeniem wyborów, referendów
i spisów,
15) realizacja zadań związanych z przestrzeganiem przepisów o ochronie danych osobowych,
16) koordynacja zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej,
17) koordynacja działań w zakresie przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania spraw indywidualnych interesantów oraz skarg i wniosków,
18) opracowywanie projektów programów rozwoju Gminy w zakresie zadań realizowanych przez referat,
2. Sekretarz bezpośrednio nadzoruje pracę:
1) stanowisk pracy wchodzących w skład Referatu Organizacyjnego,
2) Ośrodka Pomocy Społecznej w Rudzie-Hucie.