Nabór na stanowisko urzędnicze

Wójt Gminy Ruda-Huta

22-110 Ruda-Huta, ul. Niepodległości 44
ogłasza nabór na stanowisko urzędnicze

Liczba etatów -1.

Określenie stanowiska – kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Rudzie-Hucie.

Miejsce wykonywania pracy – Ośrodek Pomocy Społecznej w Rudzie-Hucie, ul. Niepodległości 36.

  1. Wymagania niezbędne:

    1. wykształcenie wyższe,

    2. obywatelstwo polskie,

    3. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,

    4. posiadanie stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na tym stanowisku,

    5. znajomość przepisów związanych z realizacją zadań opisanych w pkt. 3 oraz przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego,

    6. umiejętność biegłej obsługi komputera i praktyczna znajomość MS Office,

    7. niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

    8. nieposzlakowana opinia,

    9. co najmniej 3-letni staż pracy  w pomocy społecznej,

    10. posiadanie specjalizacji z zakresu organizacji pomocy społecznej określonej rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2004r. (Dz.U. Nr 219, poz. 2224); 

    11. umiejętność kierowania zespołem pracowników,

    12. samodzielność, inicjatywa, kreatywność, odpowiedzialność, rzetelność,

    13. umiejętność pracy w zespole, łatwość w nawiązywaniu kontaktów z ludźmi.

  1. Wymagania dodatkowe (będące przedmiotem oceny):

    1. umiejętność sprawnej organizacji pracy, kreatywność,

    2. znajomość procedur i praktyka w zakresie pozyskiwania środków unijnych,

    3. doświadczenie zawodowe na stanowisku urzędniczym,

    4. dyspozycyjność i wysoka kultura osobista.

  1. Zakres podstawowych zadań z zakresu stanowiska - m.in.:

    1. kierowanie ośrodkiem pomocy społecznej i reprezentowanie go na zewnątrz w zakresie wykonywania zadań statutowych jednostki,

    2. realizacja zadań w zakresie pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego i postępowania wobec dłużników alimentacyjnych oraz innych wynikających z przepisów prawa i statutu jednostki,

    3. organizowanie pracy socjalnej ośrodka pomocy społecznej,

    4. wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu pomocy społecznej i innych przekazanych do kompetencji,

    5. dokonywanie analiz i ocen zjawisk powodujących zapotrzebowanie za świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń,

    6. udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom potrzebującym,

    7. pomoc w uzyskiwaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości pomocy ze strony innych instytucji,

    8. udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej,

    9. pobudzanie aktywności społecznej i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin i środowisk społecznych,

    10. współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami oraz instytucjami w celu przeciwdziałania i ograniczania patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych,

    11. inicjowanie nowych form pomocy,

    12. inicjowanie przedsięwzięć mających na celu pozyskiwanie środków pozabudżetowych, w tym unijnych, na programy przeciwdziałania patologiom oraz łagodzenia skutków ubóstwa,

    13. składanie radzie gminy corocznych sprawozdań z działalności ośrodka pomocy społecznej oraz przedstawianie potrzeb w zakresie pomocy społecznej ,

    14. planowanie finansowe  jednostki i  realizacja,

    15. sporządzanie sprawozdań statystycznych i innych.

4. Wymagane dokumenty

  1. życiorys (CV),

  2. list motywacyjny,

  3. kopie dokumentów poświadczających wykształcenie,

  4. inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,

  5. kopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy,

  6. oświadczenie kandydata, że ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,

  7. oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

  8. oświadczenie o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji  procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych  osobowych /Dz.U.z 2002 r. nr 101 poz.926) oraz ustawą z dn. 21 listopada 2008r.  o pracownikach samorządowych (Dz.U.z 2008r. Nr223, poz. 1458).  

W przypadku zatrudnienia, kandydat zostanie zobowiązany do przedłożenia do wglądu pracodawcy oryginałów przedstawionych dokumentów.

5. Termin i miejsce składania dokumentów

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w Urzędzie Gminy w Rudzie-Hucie, ul. Niepodległości 44, 22-110 Ruda-Huta /pok. Nr 5/ w godzinach 700 - 1500 do dnia 12.07.2010 r. do godz. 1500 w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Nabór na stanowisko kierownika OPS”.

W przypadku przesłania aplikacji drogą pocztową, decyduje data wpływu do Urzędu Gminy.

Aplikacje, które wpłyną po w/w terminie oraz niekompletne nie będą rozpatrywane.

Lista kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu będzie umieszczona w BIP oraz na tablicy informacyjnej w Urzędzie Gminy w Rudzie-Hucie w dniu 13.07.2010r.

6. Inne informacje:

Kandydaci zakwalifikowani do dalszego postępowania zostaną poinformowani o terminie rozmowy kwalifikacyjnej. Osoby, których oferty zostaną odrzucone, nie będą powiadamiane.

Ruda-Huta, dnia 2.07.2010 r.

                                                             

                                                         Wójt Gminy Ruda-Huta

                                                               Kazimierz Smal


pełna treść - plik do pobrania

plik do pobrania - pełna treść ogłoszenia